Mere service..hvornår?
Er kommunen til for borgerne eller er borgerne til for kommunen?
Borgmestrens ønske om mere service har svært ved at synke ned i kommunens organisation.
Den ene gang efter den anden dukker der sager op hvor kommunen eller kommunens selskaber optræder arrogant og ikke servicerer borgerne som henvender sig med problemer.
Enhedslisten tager 2 sager op på næste byrådsmøde, hvor dette er tilfældet.
Første sag handler om støjhelvede for beboere på Slotsalleen som I 4 år skal belemres uden at kommunen gør noget som helst for at lindre generene for disse beboere. Synderen her er igen SKForsyning som igen sender ansvaret videre, lissom de gør i sagen om kloakeringshelvedet på Birkevænget, hvor vandet løb den forkerte vej Kommunens tilsyn har igen fejlet, lige som det fejlede ved dræning af banerne på stadion.
Når kommunen eller kommunens virksomheder ikke ønsker at tage ansvar, ja så prøver man at sende ansvaret videre til de rådgivende ingeniører eller et andet sted ud I tågerne.
Vi mener at kommunens selskaber skal tilbage direkte under kommunen og selv udføre det dyre rådgivende arbejde, så ansvaret ligger et bestemt sted. Det samme rod sker i den anden sag med forurening og skelproblemer i Skælskør.
Der er kø ved håndvasken, men den stakkels husejer kan stadig ikke få svar på sine henvendelser, hvor kommunen har meldt husejeren til politiet, og ellers ikke foretager sig noget for at løse problemet Igen arrogant opførsel fra kommunen.
Slagelse Kommune har et ledelseproblem over for de ansatte, men også et ledelsesproblem overfor borgerene.
Når en ministerium laver en fejl er det ministrens ansvar, hvem har ansvaret I kommunen ?
Jørn Melchior Nielsen
Byrådsmedlem for Enhedslisten